DE CITIT ÎN 30 DE SECUNDE |

Cum scrii un CV atractiv?

Cum faci să te evidențiezi printre atâția aplicanți?

Timpul angajaților din departamentul de Resurse Umane este de multe ori limitat. 
Aceștia văd zeci, poate chiar sute de profile pentru un singur anunț de angajare.
De aceea, prima impresie pe care o faci, prin intermediul CV-ului tău, trebuie sa fie una cât mai clară, profesională și reală despre tine și capabilitățile tale.
 
Cum realizezi un CV atrăgător și care să creeze o bună primă impresie despre tine? 
 
În primul rând, acest document trebuie sa conțină o structura de informații standard, esențiale:
  • Date Personale: Aici vei scrie informațiile de contact, numele întreg, data nașterii, numărul de telefon și emailul.
  • Scurta prezentare/Despre mine: Aici este punctul în care te poți lauda din plin. Scrie câte ceva despre tine, pentru a-i ajuta pe recrutori să își contureze o imagine despre tine. Accentuează calitățile și performanțele tale, dar nu uita să adaugi și așteptările sau dorințele de la un nou loc de muncă.
  • Experiență profesională:  Ordonează experiență ta în mod cronologic, începând cu cea mai recentă. Adaugă câteva detalii precum numele firmei, domeniu în care activează, perioada în care ai fost angajat, îndatoririle tale, responsabilitățile și eventualele performanțe. Dacă până acum nu ai lucrat, aici poți adăuga activitățile de voluntariat, practica din formarea profesională, internship.
  • Studii: Adaugă aici studiile cele mai relevante, ca de exemplu masterul, facultatea și liceul. Menționează numele instituțiilor, perioada în care ai studiat, eventuale burse sau voluntariat. Tot aici poți adauga cursurile de formare profesională, supraspecializările sau diplomele obținute,
  • Competențe: În această categorie poți include mai multe aspecte, în funcție de domeniul de activitate. Detaliază cunoștintele de limbi străine, încadrate după standardele lingvistice de referință: A1, A2 – Începător, B1, B2- Intermediar, C1, C2 – Avansat.
    • Enumeră competențele digitale precum expertiza în pachetul Microsoft Office, SAP, HTML, Rețele Sociale, anumite programe specifice etc.
  • Abilități: Descrie aici, fără a exagera, abilitățile pe care le ai: atenția la detalii, lucrul în echipă, capacitatea de organizare, de adaptare, de a lucra la mai multe proiecte în paralel etc. Ține cont că trebuie sa fii cât mai sincer, dat fiind că aceste detalii se vor vedea în activitatea ta profesională în cazul în care ești angajat.
  • Obiectiv profesional: Ca o completare a descrierii tale, poți adauga la sfârșitul CV-ului, detalii despre obiectivul tău profesional. Atât în contextul job-ului la care aplici cât și în general, trebuie să ai un obiectiv pe termen lung, dar și o motivație a viitoarelor tale acțiuni.

Explică de ce îți dorești acest job, care sunt aspirațiile tale, pe ce anume vrei să te specializezi, unde vrei să avansezi sau care este performanța pe care vrei să o atingi. Nu uita că definirea unui scop, îi arată recruterului că ești deschis spre progres și care sunt intențiile tale.

În al doilea rând, trebuie să verifici de mai multe ori că ai detaliat clar, concis, dar și că ai scris corect gramatical și nu ai omis detalii relevante pentru job-ul la care aplici.
 
Documentul este de preferat să se încadreze în 2 pagini, sa fie scris cu o dimensiune a textului de 10 sau 12 pentru text și maximum 14 pentru Subtitlu, folosind același font, pentru a menține o linie cât mai profesională. 
 
De asemenea, dacă alegi să introduci o fotografie în CV, alege una adecvată, în care să ai o atitudine profesională. Nu folosi o fotografie în care ești în vacanță sau la o petrecere. 
 
Urmând acești pași, îți garantăm ca vei crea un CV atractiv, prin care vei face o bună impresie recrutorilor. 
 
Nu uita, dacă întâmpini dificultăți în crearea CV-lui tău, suntem aici pentru a te ajuta.