DE CITIT ÎN 30 DE SECUNDE |

Ce se întâmplă dupa ce te-ai hotărât să lucrezi cu o agenție de resurse umane?

Foarte multă lume are impresia că o agenție de recrutare are candidatul potrivit ascuns undeva și îl scoate, ca dintr-un joben, pe fix cel care îți trebuie ție.

Nimic mai departe de adevăr.

Și atunci, pentru ce să apelezi la o agenție? De ce îți trebuie o echipă de recruiteri ca să poți închide acel rol care îți dă bătai de cap de mult timp? Îți explic:

Atunci când dai în lucru o poziție către o echipa de profresioniști, se activează o serie de resurse și proceduri, care cresc considerabil șansele de a închide poziția în cauză. Nu uita: oamenii aceștia fac recrutare zi de zi, este core business’ul lor și au tot interesul să închidă poziția pentru tine.

Primele informații care ți se vor cere vor fi cele aferente postului pe care îl scoți la bătaie. Informații precum fișa de post, perioada de contract, program de lucru și locație, buget și pachet de beneficii, sunt esențiale pentru a se putea face o analiză a fezabilității proiectului. Ulterior acestei analize, ți se va emite o ofertă comercială, în baza căreia puteți stabili și SLA’uri precum timpul de livrare.

E bine să știi că în piață la acest moment, se folosesc preponderent 2 modalități de exprimare al prețului recrutării:

  • multiplicator la brutul lunar (formulă de calcul: 1.4*salariu brut lunar=comision de recrutare) sau 
  • procent la brutul anual (formulă de calcul salariul brut anual*12%=comision de recrutare). 

Acesta este fluxul normal, care permite emiterea unui preț în cunoștință de cauză și o consiliere adecvată, cu privire la condițiile oferite și cum vor impacta acestea procesul de recrutare.

Mai sunt elemente importante precum ‚’’shortlist fee’’ sau ’’cancelation fee’’, dar nu are rost să intrăm în detalii acum. Dacă vrei să afli mai multe, let us know.

PASUL 2

Intake meeting. Mai exact, o discuție detaliată referitoare la profil, care are ca scop investigarea acelor criterii importante pentru tine, ce nu reies neapărat din fișa de post.

Această discuție se poartă, de cele mai multe ori direct cu hiring managerul și recruiterul (sau echipa) dedicate procesului de recrutare.

In această etapă, este imperios necesar să fii sincer și să fii pregătit să rapsunzi la întrebări precum: ce profil de personalitate ți-ar plăcea să aibă candidatul ideal, există hands off cu alte companii, care au fost dificultățile întâmpinate în incercările anterioare de închidere a acestui rol, descrie-mi te rog superiorul direct al acestei persoane etc.

În această discuție se stabilesc și detalii precum, timpi de livrare, modalitate de raportare etc. În funcție de complexitatea profilului căutat și nivelul de experiență, timpul de livrare poate începe de la 2 săptămâni și se poate lungi pe o perioada pe care tu, împreuna cu recruiterul dedicat o gestionați.

Nu uita că timpul unui proces de recrutare variază și in funcție de cât de repede intervievezi tu persoanele recomandate și cât de repede iei o decizie.

PASUL 3

Transmiterea recomăndărilor. Acestea ajung la tine în inbox sub forma de CV actualizat și o descriere a candidatului respectiv, facută de recruiterul cu care acesta a stat de vorba.

Aici este foarte important să conștientizezi că premergator fiecarei recomandări se întâmplă urmatoarele: postare anunț și/sau căutare directă, analiză și selecție fiecare CV în parte, contactare telefonică și verificare interes pentru fiecare CV selectat (candidații pot spune da sau nu procesului de recrutare), interviu telefonic,  video sau face-to-face cu fiecare candidat eligibil și interesat, selecție dintre candidații intervievați. Deci, asta înseamnă timp, resurse și bani.

Este foarte adevărat ca agențiiile au de regulă o bază de candidați ‚’hot’’ pe care îi au în vedere atunci când preiau rolul tău în lucru, însă dacă aceștia nu sunt interesați de oportunitatea în cadrul companiei tale, procesul se reia de la 0. Noroc ca recruiterii lucrează 24/7.

Te sfătuim să ceri un ‚’’desfășurător’’ al procesului de recrutare, ca sa fii informat despre motivele pentru care procesul (poate) nu merge așa cum ți-ai fi dorit.

Acesta poate fi transmis săptămânal, oferindu-vă astfel posibilitatea să ajustați din mers abordarea de recrutare.

Cele mai utile informații sunt: numarul total de candidați identificați, de candidați interesați, de candidați neinteresați și motivele pentru care aceștia nu sunt interesați de oferta companiei tale.

Din aceste informații îți iei input esențial cu privire la aspecte precum: poate locația este o problemă pentru candidați, poate oferta salarială este sub media pieței, poate nu ai un pachet de beneficii suficient de atractiv, poate este nevoie să faci ceva ajustări la profil, poate vei reuși să atragi mai mulți candidați dacă modifici programul de lucru etc.

Colaborarea cu o agenție profesionistă nu are ca scop exclusiv închiderea poziției dar și consilierea ta în cazul în care candidații pe care tu îi vizezi nu răspund pozitiv la propunerea companiei tale.

PASUL 4

Implică procesul de recrutare din ’’curtea ta’’. Specialiștii sugerează un proces cât mai eficient, scurt și cu feedback dupa fiecare etapă. E important să știi ce cauți și să evaluezi candidații recomandați rapid și de o manieră profesionistă.

Recruiterul te poate ajuta cu taskurile administrative (programare interviuri, negociere ofertă salarială etc.) așa ca nu ezita să faceți echipa în fața candidaților implicați în proces.

La momentul la care emiți o ofertă de angajare și candidatul o acceptă, procesul de recrutare s-a încheiat, însă legatura cu recruiterul și agenția de recrutare nu s-a încheiat.

99% din agențiile de pe piață oferă așa numită perioada de garanție, prin care își iau angajamentul înlocuirii candidatului selectat, daca nu este conform cu taskurile jobului.

De regulă, această perioadă acoperă perioada standard de probă, însă durata ei poate fi negociată înca de la semnarea contractului de colaborare.

So, as you can see, colaborarea cu o agenție implică muncă colaborativă și comunicare deschisă și constantă, pentru a avea șanse de succes.

Recruiterii nu fac minuni! Ei depind 100% de tine și de cât de bine ești ancorat în piața de candidați care te interesează 😊.